قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->